Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Fricksson - 22 maj 2009 20:57


 Förmiddagen gick åt att dra pirra och gå i trappor.

Mellan kl.11.00-13.45 pratade jag med en skrotkille (Pelle) från alingsås. Mailade bilder och försökte förklara mitt problem. Kom på att jag samlar på teknikord. Har skrivit ner 2 ord idag:

1. Kontaktstycke

2. Kabelsko


Igår var ordet "värmefläktsmotstånd".


Ska man prata med proffs så måste man prata deras språk.


På jobbet brukar jag prata med helpdesk (både för egen del men även som språkkrör för polaren). Det går åt så mycket tid för att lösa problemet när man säger "det kom upp en ruta som sa nåt, typ error, och sen funkade inte esc knappen och hela skiten låste sig..och jag gjorde ingenting".

Av Fricksson - 22 maj 2009 11:58


Låg i sängen och tänkte på vilken motionsrunda jag ska ta..

1. power walka 1 timme eller

2. cykla runt brunnsviken, motsols (extra mycket uppförsbackar)


Men först måste jag ut med hunden.

Väl ute så såg jag bilen, blev påmind om att vinterdäcken ligger kvar.


Hem med jycken, fram med pirran, på med däcken, kämpa mig ner till källaren (ej hiss) och där träffar jag grannen som vi ska byta lägenhet med.


DÅ, kl.08.00, kommer vi fram till att vi kan flytta källarförråd, så har vi gjort det! Lät riktigt effektivt.


2 1/2 timme senare så är jag helt slut och motionsrundan skjuts upp på obestämd tid.

Ovido - Quiz & Flashcards