Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Fricksson - 6 maj 2009 20:35


Det här med att tjocka katten jagar den gamla katten och hunden gnäller tills hon blir hyschad av oss....kl.03.30 varje natt....


....nu får det vara nog!


Inatt ska alla djur få sova utanför sovrummet, Vi sätter en gräns och stänger dörren. (Länge leve luftfuktaren).

Måtte vi vara starka nog att stå emot bedjande ögon, skrap på dörren och ev lite gnäll. Tänk om de kan bonda och sova ihop?

Av Fricksson - 6 maj 2009 20:09


Sa frugan.


-Kan du baka åt mig?

Det ska smaka som äppelpaj men nyttigt som morötter!


Av Fricksson - 6 maj 2009 15:34


Då skulle jag ha skrivbordslådorna fulla med Crémant de Bourgogne.

"De franska appellationslagarna för Crémant kräver bland annat att druvorna skördas för hand. De kräver också att den andra fermenteringen (jäsningen) sker i flaskan (champagnemetoden eller traditionella metoden) och att Crémanten lagras i minst ett år. Med något enstaka undantag (bland annat minsta lagringstid) uppfyller Crémant-tillverkningen således samma kvalitetskrav som champagne"


Mums

Av Fricksson - 6 maj 2009 15:24


Inatt har jag sovit i fullkomligt galen position så det gör ont i en punkt på ryggen. Jag frågade polaren på jobbet om hon kunde hjälpa mig att knåda bort den.


Polaren är stark. Lägg sen till:
1. att hon nyligen har slutat röka
2. att hon fick äta lunch 3 timmar senare än vanligt pga av hennes chef som missade sina åtaganden och skiten rann neråt

Hon var arg.

Så där står hon, med oanat mycket kraft, sätter händerna på min ömma punkt och jag skriker rätt ut av smärta.

Hon fick därefter förbud till mitt kontor tills hon kunde behärska sig!

Ovido - Quiz & Flashcards