Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Fricksson - 4 maj 2009 20:38



Jag har fått en kniv i ryggen av en medarbetare. Jag blev offrad för en förändring på jobbet som inte är önskad. Har aldrig varit, kommer aldrig att bli men han tänkte:
-Hmmm...om jag säger att orsaken är att HON har behov av det för att klara sitt arbete...då blir hon hängd och inte jag.

Den lilla fega faán. Imorgon blir det krig.



Av Fricksson - 4 maj 2009 13:54


Idag har jag och polaren var helt häpna över denna byråkratiska turordning allt måste ha på jobbet. Istället för att tjänsteman A går till B direkt så är turordningen: Tjm A ringer tjm B som ringer chef C för att han ska förmedla information till D.

Allt hade gått mycket enklare om A ringer D direkt.

Så jag och polaren fantiserade om att vi delar ut antiskäll halsband till samtliga på mellanplanet B och C. Så fort de säger nåt kommer stöten!
Och tro mig, det går åt många antiskäll halsband på det här stället..

Vi hade vansinningt roligt åt det.

Ovido - Quiz & Flashcards