Alla inlägg under april 2009

Av Fricksson - 28 april 2009 15:47


Jag och polaren gick till jobbet via kungsträdgården.

Idagarna blommade de japanska körsbärsträden. Det var fantastiskt fint. Vi liksom förvandlades till Ferdinand och bara vistades bland träden.
Filosofiska blev vi också..

-Undra om det skulle bli mindre bråk i kungsan om de här träden blommade hela sommaren!??

Av Fricksson - 25 april 2009 22:17


Jag har funderat på en sak.


Hur kommer det sig att personalen på Flyt kan ha 100% service mot gästerna när det är knökfullt på pontonen och bara 5 stycken som jobbar (ink kocken) samtidigt som Pizza Hut har 0 % service med 5 gäster och 100% i personalgruppen?


Kan inte Flytpersonalen ha kurser för resten av restaurangsverige i service? 


 

Vi älskar soffgruppen i hörnan

Av Fricksson - 25 april 2009 22:07

Jag köpte joggingskor igår. Hade en fantastisk vilja att springa idag. Sammanlagt tog denna motionsrunda 45 min. I detta gick jag och sprang omvartannat. När jag väl kom hem igen så var jag högröd i ansiktet och helt slut! Jag hatar att springa men jag ska fasen övervinna detta. Mitt mål är att springa i 6 km...kanske i ett sträck.. det beror på...

Av Fricksson - 21 april 2009 19:37


Ibland kan jag fundera på namn och yrke/hobby, hur det kan bli så träffande?

Tex när jag opererade näs skiljeväggen av dr. Näsmark, spelade mix i dart med T.Pihlblad etc


Handelsbankens säkerhetsansvarige heter Rolf Rånman...

Fantastiskt kul!


Se mer på den här sidan
http://www.avigsidan.com/avigsidan/avigt020.html

Av Fricksson - 20 april 2009 21:54

Av Fricksson - 18 april 2009 09:17


Kompisen har en dotter på 12 och en son på 9.

Vid middagsbordet ser hon att dottern langar på oerhört mycket tomater. Då detta inte var vanligt så frågar hon -varför?!


-Jo, det är bra för prostatan!!

 - Men det behöver du inte orolig för, säger kompisen och liksom lämnar ämnet.


Dagen efter märker kompisen att dottern nog har tagit reda på prostatans plats och betydelse... för nu lägger hon på onaturligt mycket tomater på lillebrors tallrik.

Av Fricksson - 16 april 2009 18:50


Kl.07.00 var jag och hunden på djursjukhuset som avtalat.


Frugan och jycken lever i symbios så det var ett låångt avsked och gos kl.06.10 då jag sa att jag skulle gå.

Hade Cesar Milan varit här hade han viftat med gula kortet.

-hej då sötis, det kommer att gå bra!

Hunden viftade på svansen och tyckte att det var ett härligt uppvaknande.


I mitt stilla sinne tänkte jag att hon ska opereras och bli bra -inte avlivas.


Frugan ringde mig på jobbet flera gånger, -vad sa dom? När skulle de vara klara? -Nä, nu åker jag och sitter i bilen utanför!

-Nu har dom ringt och jag får inte komma innan kl.16.00 så jag åker till centrumet intill. Då är jag nära!


Operationen gick bra. Förhoppnings har dom skrapat bort förhårdnaden och om 2 veckor ska hon kunna springa igen. Iallafall gå utan hälta.

Av Fricksson - 16 april 2009 18:46



Frugan pratar med den mammalediga kompisen:

-Åh, vi måste till stora skuggan, fika och hälsa på 4H gården!


-Varför i-helvete ska vi sitta i skuggan och fika på ett behandlingshem??!!

Ovido - Quiz & Flashcards