Alla inlägg den 15 april 2009

Av Fricksson - 15 april 2009 18:45


Nu är gravida frun i v.26+5 Inatt sparkade Emil mycket och länge.
Det är skönt (säger jag som sover)..men han visar att han är full av liv och det är bra.

Det är lätt hänt att andra kvinnor berättar om upplevelsen av sin förlossning med allt vad det innebär. Vi har fått lära oss att upplevelserna inte är slut efter förlossningen.

Eftervärkar
De närmaste dagarna efter förlossningen kan du känna livmodern som en hård klump vid eller nedanför naveln. Eftervärkar brukar kännas mest under de första 2-3 dagarna, smärtan blir sedan successivt mindre.


Avslag

I livmodern finns nu en stor såryta där moderkakan har suttit. Från sårytan blöder det. Blodet som kommer ut kallas avslag.


Sveda när man kissar

Små ytliga bristningar kan göra att det svider när du kissar under de första dagarna efter förlossningen. Ju mer koncentrerad urinen är, desto mer ont gör det.


TACK min kära fru för att du aldrig tvekade att genomgå allt!

Av Fricksson - 15 april 2009 16:59


Idag har jag lärt mig nya (?) egenskaper om mig själv:


1. Imorse blev jag omcyklad av en medelålders tant, sådär på ett provocerande sätt... För 2 år sen hade jag blivit galen och inte släppt taget förräns jag hade cyklat om tanten, tagit täten, cyklat ytterligare ett antal km för att markera.

Ju mindre sportklädd, desto mer provocerande.

Värst är kontorskläder, inga växlar och cykelkorg. 

Ingen logik, jag vet.


Idag brydde jag mig inte. Inte ett dugg.


2. Jag lurar mig själv genom att väga mig på morgonen innan frukost.

Imorse vägde jag 2 kg mindre än förra fredagen.

Så den siffran gäller hela dagen och det är helt okej!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards