Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Fricksson - 15 maj 2009 14:07


Jag har lärt mig betydelsen av Gatekeeper:

Gatekeeping (communication) in which a person or organization, known as a gatekeeper manages or constrains the flow of knowledge and information.The gatekeeper decides which information will go forward, and which will not.

På jobbet har vi alldeles för många som stryper information.
Varför gör man det?

Av Fricksson - 15 maj 2009 12:33


Idag hade jag möte med mina ”gå ner i vikt” vänner. Vi biktar oss varje vecka för att berätta hur det går. När det var min tur att tala hörde jag min mun säga:


-I fredags var jag full, i lördags bakis, i söndags fick jag ångest och började springa en runda men då blev det överansträngning i knät och sen dess har jag inte gjort nånting…


Ovido - Quiz & Flashcards