Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Fricksson - 19 maj 2009 13:51

Nu har jag o polaren hittat klubben för idioter!
Här kanske man kan anmäla diverse typer man stöter på såsom kollegor, chefen eller varför inte körglada idioter?


Av Fricksson - 19 maj 2009 13:03


Jag cyklar 1 km för att möta upp polaren. Därefter går vi ca 1,5 km till jobbet.

 

Idag höll jag på att bli påkörd 2ggr på den första kilometern, först av en gubbe i volvo (vänstersväng i en stor korsning) därefter av en ung kille i en saab (körde rakt ut från en gränd). Volvon försvann men saaben stannade för rödlyse och då passade jag på att ”konversera”.

-när du körde sådär så bl.. –blev du rädd, men jag hade koll på dig!

-hur faán ska jag veta det??

Idioten stannade inte kvar utan passade på att köra då det blivit grönt.

När jag möter körgalna idioter som dessa två, så har jag ett stort behov av att ta reda på vad de heter. Det kan man lätt ta reda på via smstjänsten från transportstyrelsen.
Har man ett ovanligt namn då är man kokt!

 

Jag ska inte ta kontakt med dom (har lovat frugan) men det är en stoooor tillfredsställelse att jag faktiskt KAN.

Jag och polaren gick resten av vägen och fantiserade om vad man kan göra.
Vi kom på en del förslag:
1. Skicka ett vykort där man skriver ”tack för senast” och dränker kortet i förförisk arom…

2. Skicka ett sms för att påpeka att han bör gå om kursen i ”handhavande vänstersväng i korsning”

3. Anmäla personen till prenumeration av en gratistidning av t.ex herpesnytt el.dyl


Ovido - Quiz & Flashcards