Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Fricksson - 5 juni 2009 13:20


Så! Nu är anställningsintervjun över…
Det kändes bra men man kan ju aldrig vara säker..

 

Det var 4st förutom jag närvarande, deras chef, 2 kollegor och
1 personalhandläggare (som ställde superkorkade frågor).

 

I början av intervjun säger jag att jag vet i det stora hela hur jobbet funkar men inte detaljerna.

Det dröjer 7 minuter och så frågar personalhandläggaren:
- hur känns det att eventuellt jobba med de här arbetsuppgifterna?

- får jag återkomma då jag fått det berättat för mig?

 

Lite senare…

Jag: - Nu arbetar jag mycket med agresso och konterar samt distribuerar.

Personalhandläggaren: - Det här jobbet innebär mycket fakturahantering. Har du arbetat något med fakturor tidigare?

Jag: -Hmmm, hur menar du nu? Agresso är fakturahantering.

 

Jag ska väl inte klaga. Hon hade kanske bara en dålig dag..
Det finns ju andra som är värre...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards