Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Fricksson - 4 juni 2009 20:25


Jag stör mig på de inhemska skrikhalsarna, annars kan programmet
Hjälp! Jag är med i en japansk tv-show ... vara underhållande medans man diskar


Japanarna måste äta något olagligt innan sändning.


Av Fricksson - 4 juni 2009 15:37


Jag vill ha semester. HUR ska jag orka gå till jobbet i 6 veckor till?

 Från början var det inte alla som hade semester. Statligt anställda tjänstemän var tidigt ute, men under 1900-talet fick allt fler betald ledighet. Länge var semester så pass ovanligt att det var något man firade, inte hade. Det var enligt Svenska Akademins ordbok under 1920-talet som man började tala om semesterfirande. Först 1938 lagstadgades om två veckors semester för alla, inklusive industriarbetare.
Senare skulle semestern bli längre, först tre veckor år 1951 och senare, 1963, hela fyra veckor, samt slutligen 1978 hela fem veckor.
Av Fricksson - 4 juni 2009 13:23


Den har jag aldrig funderat på men här är länken

Av Fricksson - 4 juni 2009 12:30


Polaren har blivit djurisk. Hon har sett sin Karelin på jobbet.

Jag kan inte nå henne verbalt. Hon bara frustar och ljuder stötvisa gurgelljud.

-Aaaaahhh……så stooor…..skalla ner och ta hem….jag vill….jag är frustrerad…finns bara en medicin…


Av Fricksson - 4 juni 2009 09:47


Nu när frugan däckat ihop så är jag chef över hushållssysslorna. Inkl tvätt.

Frugan har tidigare varit chef för tvätteriet så därför har jag inte haft insyn i grannarnas sätt att boka. Nu har jag märkt att det är lite high chaparall… en familj som bor olovligen i andrahand kör med en dubbelbokningsvariant med hjälp tvättcylinder och papperslapp.

 

Sammanlagt är det 4 papperslappar som fungerar som bokningscylinder.

Jag tror att jag måste styra upp lite!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards